18 Ağustos 2018 Cumartesi

,

Arboretum Nedir? Hadi İpucu Arboretum Hakkında Bilgiler

Bu akşam Hadi ipucu arboretum olacak. Doğanın huzur dolu yerlerinden arboretum nedir sorusuna yanıt arıyoruz. Arboretum hakkında bilgiler, Türkiye’deki Atatürk arboretumu gibi bilgiler yazımızda yer alıyor.



Kazandıran Hadi Bilgi Yarışması devam ediyor. Biz de Merak Konuları sayfası olarak, bu bilgi yarışmasını konseptimize uygun bulduğumuz için yarışmacılara Hadi ipucu konusunda bilgiler sunuyoruz. Bu akşam ipucu arboretum olacak. Bu yazımızda arboretum nedir sorusuna yanıt bulup, bu konu hakkında bilgileri derliyoruz. Sayfamızı takip ederek ipuçları hakkında merak konusu olmuş geniş bilgilere ilk siz ulaşabilirsiniz.

Bu akşamın Hadi ipucu şu şekilde açıklandı: “Hadi bu akşam 20:30’da. Doğayı hepimiz seviyoruzdur. En azından doğanın verdiği huzura hem fikirizdir Arboretumu duymuş muydunuz?”

Arboretum nedir?

Arboretum sözcüğü, ağaç (arbor) ve botanik bir koleksiyonu (etum) kelimelerinden türemiştir. Bu yerlede dünyanın dört bir yanından gelen örnekler bir araya getirilir. Genellikle endemik (sadece belli bir bölgede yetişen) ağaçlara sahiptir. Buraya çalı, çiçek gibi diğer bitkiler de dahil edilebilir, ancak temel olarak ağaçlar üzerine şekillenir.

arboretum nedir

Arboretum, botanik bahçelerinden farklı olarak bilimsel araştırmalar ve gözlem yapmak amacıyla oluşturulur. Belli koşullar altında, ortak ve farklı özellikleri olan ağaçlar ve bazı odunsu bitkiler özenle toplanır. Bu şekilde belirlenen değişkenler altında gerekli bilimsel araştırmalar uygulanır. Ancak bu yerler, ayrıca birer botanik bahçe sayılabilir.



Bu bahçeler yenilebilir, kokulu, endemik, etnobotanik, kozalaklı gibi farklı özelliklere sahip ağaç grupları esas alınarak tasarlanır. Ayrıca çocuklar için ayrı konseptler de uygulanabilir.

Botanik Bahçesi olarak Arboretum

Bir arboretum, yukarıda belirttiğimiz gibi bilimsel çalışma için bir araya gelen odunsu bitkilerin canlı koleksiyonlarını içeren bir botanik bahçesidir. Ayrıca doğayı korumak, gürültüden uzak bir ortam yaratmak, bitkiler ve ağaçlık alanlar hakkında merak uyandırmak ve bilgi birikimine katkıda bulunmak gibi nedenlerle buralar kurulabilir.

Türkiye’deki Arboretumlar

Ülkemizdeki en önemli örneği, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi tarafından 1961 yılında kurulan Atatürk Arboretumu’dur. Burası bir açık hava müzesi, bazı endemik bitki türleri, nesli tükenmekte olan ağaç türleri ve ülkemizde bulunmayan farklı iklimlere ait bitki ve ağaçlardan oluşur. Ayrıca Eskişehir’de, Anadolu Üniversitesine ait bir arboretum da bulunmaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder